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Autore Topic: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123  (Letto 77929 volte)

BigC

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #30 il: 24 Giugno 2013, 11:44:59 »

caspita!
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BigC

IVAN

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #31 il: 24 Giugno 2013, 14:49:39 »

150 Hp alla ruota non sono pochi, ma nelle corse non bastano mai, e il Capitano é uno che non si accontenta.
So che sta pensando di arrivare vicino a 164 HP ...  :dontknow:
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Parsifal2708

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #32 il: 24 Giugno 2013, 23:51:41 »

Una domanda/curiosità: perchè non fare come le RCB da endurance che avevano la distribuzione modificata   :toothy10: ?

http://www.vf750fd.com/Joep_Kortekaas/honda_endurance_history/RCB-3.jpg

http://www.vf750fd.com/Joep_Kortekaas/honda_endurance_history/RCB-4.jpg
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Dopo un giro di caffè solitamente,fumo una sigaretta... dopo "un giro con la donna" ,solitamente, fumo una sigaretta...dopo un giro col Bol D'or ....ce ne vogliono due consecutive.

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #33 il: 25 Giugno 2013, 07:49:00 »

vedendo la foto uno e due, quel motore non mi pare proprio un motore bol d'or...
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toni1100

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #34 il: 25 Giugno 2013, 08:40:03 »

Credo che sia di un vf
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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #35 il: 25 Giugno 2013, 08:54:11 »

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #36 il: 25 Giugno 2013, 10:42:44 »

E' vero albero motore in linea  :notworthy:  errore di scambio ci fu
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IVAN

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #37 il: 25 Giugno 2013, 16:41:30 »

Bene, continuo nella scoperta di alcuni segreti del motore di Brent ....

Le modifiche alla lubrificazione a carter secco, la frizione a secco, e l'eliminazione dell'alternatore , l'abbiamo già vista in precedenza... tranne il circuito esterno di spurgo sul filtro dell'olio, per evitare la formazione di bolle d'aria che potrebbero andare in circolo e causare una specie di embolia sulle bronzine dell'albero motore, bielle e camme  

http://i728.photobucket.com/albums/ww284/WBHYDE/DSC03751.jpg
CAPTAIN'S SPECIAL CB1123


e lo spruzzatore d'olio per la catena di distribuzione, ottenuta tramite un forellino da 1mm che sul blocchetto standard é assente

http://i728.photobucket.com/albums/ww284/WBHYDE/DSC02859Large.jpg
CAPTAIN'S SPECIAL CB1123



Albero motore alleggerito e lucidato a specchio. Non mi ricordo se Brent ha detto 8 Kg in meno oppure 8 lbs in meno ... sicuramente il motore é più veloce nel prendere i giri ...

http://i728.photobucket.com/albums/ww284/WBHYDE/DSC02602Small.jpg
CAPTAIN'S SPECIAL CB1123


http://i728.photobucket.com/albums/ww284/WBHYDE/DryClutchAssyetc056.jpg
CAPTAIN'S SPECIAL CB1123


Carburatori?  Tutti Kehin CR, ma di diametri diversi, da 32 a 38 mm , per adattare meglio la curva di potenza ai diversi circuiti

http://i728.photobucket.com/albums/ww284/WBHYDE/001.jpg
CAPTAIN'S SPECIAL CB1123



Ma teste, valvole, pistoni e alberi a camme? Qui le camere di scoppio sono sotto e non si vedono!  Si vede solo che le pasticche dei bicchierini (SHIMS $ BUCKETS) sono SOTTO e non SOPRA come nei motori standard... Questo significa che le camme hanno un'alzata molto maggiore di quelle di serie ...

Questo argomento é assolutamente TOP SECRET e Captain non vuole assolutamente parlare di quello che riguarda il cosiddetto TOP END, quello che é responsabile per la potenza ...

Tutti quelli che corrono in pista non amano raccontare agli altri quello che sono riusciti a scoprire e  migliorare con tanta fatica e soldi spesi ... Le corse si vincono anche tenendo la bocca chiusa, quindi accontentiamoci di quello che che ci ha fatto vedere...    :notworthy:

Grazie Captain Brent ! E ogni volta che vuoi scrivere qualcosa noi ti leggiamo molto volentieri!

Una domanda: dove possiamo comperare le guide speciali per le catene delle camme?   E che ipo di catena suggerisci? Ci puoi dare il tipo e il numero di codice?
« Ultima modifica: 25 Giugno 2013, 16:50:31 da IVAN »
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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #38 il: 04 Agosto 2013, 16:08:06 »

probabilmente ha modificato anche inclinazione valvole ..si potrebbe  con guida e portabicchierino integrato ..i 2 mm che guadagni con portare pastiglia da sopra a sotto
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IVAN

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #39 il: 04 Agosto 2013, 17:41:13 »

A Brent la parola. Ma anche se così fosse , npn lo direbbe mai ...
A suo tempo, negli anni 80 , sembra chw la AHM avesse seguito questa strada ...
Brent?
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Captain

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #40 il: 04 Agosto 2013, 21:11:34 »


The Google translator is not very good on the last 2 postings...................
I think they are talking about valve angles but I am not certain.
Can anyone tell me in English please.

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #41 il: 05 Agosto 2013, 00:43:53 »

Right,
My apologies Captain. Ettoiffi was suggesting a different valve angle and  explained that this might be made possible when using bottom shims, thanks to a 2mm shorter bucket design...uhm!

On my side I messed it up by replying using my tiny-shrinky blackberry keyboard , and miss-typing too many words... Too much for Google to sort it out!

Anyhow my comment was that something in this direction  has been done  by AHM in the 80ies, and it was up to you to answer and  tell wether you plan to do that on your own as well. But added that this would hardly happen...

Next time I'll double check my typing before posting.
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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #42 il: 05 Agosto 2013, 04:53:24 »


 I will not talk about my future developments beyond the information following but there are other under development which will take everything beyond what you are about to read.
 
The cylinder head that is shown earlier in this thread started out as a late model (D port) head and is the most advanced version of my own specifications and yes it does have under bucket shims and special valves etc but the valve angles are exactly the same as any other 900 head. The major difference is that I learnt (over the years) that the OEM head has very slow combustion (burn speed) and I developed a design and introduced it to speed this up greatly.  This particular head has all these features and as a result it requires 5 degrees less total advance than the best OEM design and of course when you have a design like this it results in more torque and HP. I will not show you how this is done but I can tell you that combined with all the other modifications it allows me to achieve 150 HP.

 Now about the AHM cylinder heads used by Spencer and Baldwin etc 1980-82. There are in existence special heads that were cast by Honda and sent to RSC  for semi finishing specifically for use in the Superbike wars in the US. These heads were manufactured exclusively for American Honda Motors (AHM) and once in their possession were finished by Jerry Branch and in the latter part (1982) by Byron Hines (of Vance and Hines). The major difference to these heads were the different valve angles and sizes so they could run much more aggressive cam profiles as the standard OEM angle do not allow this. This was a major benefit and is one of the major reasons for their competitive power at that time.  The total number of these heads manufactured (as far as I am aware) is 6-7 only and none were ever ever made available to anyone else and were very much a secret and certainly no one in Europe knew anything about them. This included Honda Briton, France, Belgium and so on.

However I happen to possess one of these heads but other than testing I have never used it in competition due to it's rarity and value and the risk to it from the cam chain reliability issues, but now that that problem is solved and reliability is no longer an impediment as a result of the cam chain Curved Guides and Tensioner advancements, this head is being installed for the coming seasons racing.
Captain 
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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #43 il: 05 Agosto 2013, 06:37:11 »

... Thanks Captain. This is most interesting for most of us and an answer to what I was wondering lately...
this implies that the best thing to do for the coming racing season could be using the AHM cylinder head with the addition of your own combustion chamber design  and perhaps  a matching piston crown...since you solved all the reliability issues with you famous cam chain guides and tensioners.
Any chance for any of us interested to have  them?

Ivan

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Re: CAPTAIN'S SPECIAL CB1123
« Risposta #44 il: 05 Agosto 2013, 08:43:33 »

 Yes it is but I have had a few cases recently where I have not received them in my inbox.

 I have not received anything from you for a while and I was wondering about that. Have you sent an e-mail to me recently?

 Brent
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